Trwają zaawansowane prace nad projektem obwodnicy Tucholi. W związku z tym w ostatnim czasie odbyło się spotkanie informacyjne dla zainteresowanych mieszkańców. Lokalna społeczność mogła m.in. poznać szczegółowy przebieg trasy czy rozwiązania związane m.in. ze skrzyżowaniami.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy liczy, że wykonawca dokończy projektowanie obwodnicy w pierwszej połowie przyszłego roku i możliwe będzie wówczas wystąpienie o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Jaka będzie obwodnica Tucholi?
Projektant rozpoczął prace po uzyskaniu decyzji środowiskowej, która określiła korytarz, w jakim powstanie obwodnica Tucholi. Obejście ominie miasto od strony południowo-zachodniej.
Celem budowy obwodnicy Tucholi jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa i przepustowości sieci drogowej, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta i zmniejszenie hałasu.
Obwodnica będzie miała 10,1 km długości, a jej dopuszczalne obciążenie nawierzchni wynosić będzie 115 kN/oś. Droga będzie składała się z dwóch pasów ruchu, a szerokość jezdni wyniesie 7 metrów plus dwie półmetrowe opaski. Szerokość pobocza będzie wynosić z kolei 1,25 m. Dzięki temu, dozwolona prędkość na obwodnicy wynosić będzie 100 km/h.
Co w projekcie?
Na tym etapie projektowania trwają prace nad uwzględnieniem wszystkich szczegółowych rozwiązań stanowiących podstawę do wystąpienia o decyzję ZRID. Wykonawca w trakcie robót w ścisłej współpracy z Zarządem Dróg Wojewódzkich rozwiązał szereg problemów wynikających między innymi z zaprojektowanym częściowo w tym samym korytarzu gazociągiem.
Projekt obwodnicy zakłada natomiast m.in. budowę nowego odcinka drogi klasy G, budowę skrzyżowań na odcinku drogi, przebudowę/budowę dróg dla pieszych i rowerów,budowę obiektów mostowych, w tym nad rzeką Brdą i Kicz, budowę/przebudowę przepustów, przebudowę/budowę rowów melioracyjnych, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, urządzeń podczyszczających, drenaży czy też chociażby przebudowę/budowę oświetlenia drogowego i budowę obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska.
Jak objaśnia bydgoski ZDW, na skrzyżowaniu z drogami wojewódzkimi nr 237, 240, 241 zaplanowano budowę rond. Połączenie z drogą gminną na Bladowo-Wybudowanie otrzyma formę skanalizowaną. Dostępność trasy będzie ograniczona do skrzyżowań. Do obsługi przyległych nieruchomości na kilku odcinkach zaprojektowano dodatkowe jezdnie ze zjazdami.
Wstępnie szacowany koszt budowy tej trasy to 126 mln zł. Urząd Marszałkowski pozyskał na ten cel 75 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.